Wielu przedsiębiorcom może się wydawać, że wystarczy tylko powierzyć zaprojektowanie efektownej, przyciągającej wzrok witryny internetowej i natychmiast przełoży się to na wzrost liczby klientów oraz dodatkowo zyski ze sprzedaży oferowanych towarów albo usług. Niestety, rzeczywistość nie wygląda już tak różowo i znakomita większość nowych witryn pojawiających się w sieci nie cieszy się praktycznie żadnym zainteresowaniem, ginąc wśród wielu im podobnych. O ile dana strona firmowa preferuje uniknąć ich losu, to konieczne będzie jej pozycjonowanie, dostosowujące do surowych założeń wyszukiwarek, z Google na czele.
Jest to trudne zadanie, wymagające adekwatnej wiedzy, dlatego, kiedy nią nie dysponujemy, całkiem dobrze zdać się na pomoc profesjonalistów, jakich bez problemu znajdziemy w sieci czy każdym większym mieście. Posiadają oni najczęściej bardzo duże doświadczenie zawodowe i kwalifikacji, dzięki którym dana strona szybko awansuje na wysoką pozycję w rankingu Google, a kiedy tam się znajdzie, może liczyć na znaczny wzrost odwiedzin i ciągle wzrastającą popularność. Pozycjonowanie to wieloetapowy proces, polegający na optymalizacji i przekształceń wszystkich składników witryny, tak by była nie tylko i wyłącznie przyjazna dla użytkowników, niemniej jednak i dla wyszukiwarek. Pierwszym celem do zaprojektowania będzie dokładny audyt, wyszukanie wszystkich błędów, negatywnie wpływających na efektywność i prędkość działania. Tyczy się to między innymi kodu źródłowego wraz ze wszystkimi skryptami, jakie zazwyczaj są do niego dołączone. Kolejnym krokiem jest dopasowana kompresja elementów graficznych i fotografii, które najczęściej mają za ogromne rozmiary, przez co długo się ładują. Skrócenie tego czasu jest najbardziej istotne z perspektywy urządzeń mobilnych, w znaczącej liczbie przypadków stosowanych do przeglądania zasobów internetu. Właściwe pozycjonowanie stron zależy także od najwyższej jakości treści osadzonych na stronie i starannego wyboru opisujących je słów podstawowych. Należy zadbać o ich oryginalność, unikalność oraz o to, ażeby jak najdokładniej odpowiadały zapytaniom, które internauci wpisują w wyszukiwarkę.
Zobacz: polecany sklep dla pozycjonerów.