
Należą do nich narzędzia analityki webowej. Jakie narzędzie analityczne są pomocne w seo? Mogłoby się wydawać, że korzystanie z tego rodzaju narzędzi kosztuje specjalistę sporo pieniędzy. Oczywiście w internecie można znaleźć na prawdę dużo płatnych rozwiązań, oferowanych przez firmy, zajmujące się oprogramowaniem, to jednak korzystać możemy z równie dobrych bezpłatnych opcji. Obowiązkowymi narzędziami analitycznymi są to dostarczane przez właściciela popularnej wyszukiwarki, czyli firmę Google, są to Google Search Console oraz Google Analytics. Pierwsza z usług pozwala monitorować m.in. funkcjonowanie, stan indeksowania, działania ręczne, czy skuteczność strony w wyszukiwarce. Drugie rozwiązanie, czyli Google Analytics pomaga przeanalizować dokładniej ruch na stronie a także związane z nim zachowania użytkowników. Posiadacz strony dzięki tej analityce może dowiedzieć się, ile w danym czasie nowych użytkowników wyświetliło stronę, ile trwała sesję, jakie podstrony zostały odwiedzone i wiele innych cennych informacji o Internaucie, począwszy od wieku, poprzez płeć, skończywszy na jego lokalizacji. Pomocne mogą okazać się też mapy ciepła, czyli tzw. heat mapy, dzięki którym dowiedzieć się można jakie elementy skupiają największą uwagę ze strony użytkownika, jakie elementy są chętnie klikane, a jakie dosłownie inaczej, czyli pomijane. Dlaczego warto analizować statystyki strony? Pozycjonowanie, bez śledzenie i przemyślenia wyników strony internetowej mija się ze swoim celem. Nie korzystając z analityki internetowej, po prostu nie będziemy wiedzieć, czy prowadzone przez nas działania przynoszą efekty i czy cokolwiek zmienia się w czasie. Znając i starannie analizując statystyki strony, możemy dużo lepiej dopasować obecną strategię marketingową, ażeby przynosiła ona jeszcze efektywniejsze rezultaty. Warto sprawdzić: linki presell tematyczne.